VALORANT™ laajenee konsoleille Beta-testin kautta
Riot Gamesin menestyksekäs kilpailullinen Tac-Shooter-videopeli tulee Xbox Series X|S- ja PlayStation®5-pelikonsoleille.
HELSINKI, 8. kesäkuuta 2024 – Videopelien kehittäjä ja julkaisija Riot Games ilmoitti tänään, että sen suosittu, ilmaiseksi pelattava, 5v5-hahmopohjainen taktinen räiskintäpeli VALORANT on pian maailmanlaajuisesti saatavilla Xbox Series X|S- ja PlayStation®5 (PS5®) -konsoleilla. Rajoitettu betatesti käynnistyy Yhdysvalloissa, Kanadassa, Isossa-Britanniassa, Euroopassa ja Japanissa 14. kesäkuuta 2024. VALORANT-videopelin vastaava tuottaja Andy Ho ja Tuotantojohtaja Arnar Gylfason julkistivat uutisen VALORANT-pelikonsolilaajennuksesta ja tulevasta rajoitetusta beta-testistä 2024 Summer Game Fest -tapahtuman lavalla. Julkistus merkitsee Riot Gamesille merkittävää kasvua konsolimarkkinoilla. Konsolipelaajat maailmanlaajuisesti saavat lisätietoja VALORANT-videopelinrajoitetun betan alueellisesta käyttöönotosta ja voivat ilmoittaa kiinnostuksesta beta-testiä kohtaan osoitteessa www.Beta.PlayVALORANT.com.
Sekä Xbox- että PS5-pelaajat saavat konsoleille räätälöidyn VALORANT-pelikokemuksen. Sarjan laajentumisen perimmäinen prioriteetti on pitää yllä tiukkaa ja kilpailuhenkistä pelaamista. Tästä syystä PC- ja konsolipelaajien välillä ei ole cross-play-tukea, jotta VALORANT-videopelin kilpailullinen eheys säilyisi. VALORANT-pelaajilla on kuitenkin yhdistetty, jaettu inventaario ja pelin sisällä tapahtuva edistyminen on sidottu heidän VALORANT-tiliinsä. Sekä PC- että konsolipelaajat saavat samanaikaisesti kaikki päivitykset, uudet agentit, kartat, premium-sisällön ja live-palvelun lisäominaisuudet.
“Kun suunnittelimme VALORANTin tuomista uusille alustoille, tiesimme, että meidän on kyettävä tarjoamaan sama tinkimätön ja kilpailullinen kokemus, jonka olemme tarjonneet PC-pelaajille jo vuosien ajan: tarkka, joukkuepohjainen tactical shooter”, sanoo Riot Gamesin tuotantojohtaja Arnar Gylfason. “Olimme vakaasti sitä mieltä, että VALORANT-videopelin ytimen, kilpailullisen pelaamisen, pitää tuntua luonnolliselta myös peliohjaimella. Jos emme olisi pystyneet pitämään tätä lupausta, olisimme olleet valmiita perääntymään. Toivomme, että olemme onnistuneet tavoitteessamme. Lopulta pelaajillamme on viimeinen sana tähän asiaan”. VALORANT on ilmainen peli, joka vaatii tarkkuutta, taitoa, korkeita panoksia ja intensiivistä pelaamista. Pelissä kaksi viiden pelaajan joukkuetta kilpailevat vastakkain – hyökkääjät vastaan puolustajat – paras 24 kierroksesta -järjestelmällä. Lisätietoja VALORANT-videopelistä ja rajoitetusta beta-testistä
TIETOJA VALORANTISTA:
VALORANT on kilpailukykyinen 5v5-hahmopohjainen ensimmäisen persoonan taktinen räiskintäpeli, jonka on kehittänyt ja julkaissut Riot Games PC:lle, Xbox Series X|S:lle ja PlayStation®5:lle. VALORANT on tarkka ja tappava moninpeli, jossa on tarkka asepeli, monipuolinen asearsenaali, ainutlaatuisia kykyjä omaavia agentteja ja kilpailullisesti viritettyjä karttoja rajoittamattomia pelitunteja varten. VALORANTissa pelaajat lukitsevat agenttinsa koko ottelun ajaksi ja yrittävät sitten voittaa kierrokseen perustuvan hyökkääjät vastaan puolustajat, paras 24 kierroksesta -taistelun.
VALORANT on ilmaiseksi pelattava peli, joka on optimoitu toimimaan monenlaisilla PC- ja konsolialustoilla, mikä mahdollistaa maailmanlaajuisen yleisön kilpailun. Riot Games on sitoutunut säilyttämään taktisten räiskintäpelien genren ydinperiaatteet ja ylläpitämään pelikokemuksen kilpailullista eheyttä kaikilla saatavilla olevilla alustoilla.
TIETOJA RIOTISTA:
Riot Games perustettiin vuonna 2006 kehittämään, julkaisemaan ja tukemaan maailman pelaajakeskeisimpiä pelejä. Vuonna 2009 Riot julkaisi debyyttipelinsä, League of Legends, josta on tullut yksi maailman pelatuimmista PC-peleistä. Seuraavina vuosina Riot julkaisi VALORANT, Teamfight Tactics, Legends of Runeterra ja League of Legends: Wild Rift. Riotin pelit ovat johtaneet joidenkin maailman katsotuimman ja laajalti tunnustetun esportsin luomiseen, mikä huipentuu tapahtumiin, kuten League of Legends World Championship ja VALORANT Champions Tour (VCT), joita miljoonat fanit katsovat vuosittain. Riot on myös laajentanut immateriaalioikeuksiaan multimediaprojekteilla musiikin, sarjakuvien, lautapelien ja Emmy-palkitun animaatiosarjansa Arcanen kautta.
“PlayStation” ja “PS5” ovat Sony Interactive Entertainmentin rekisteröityjä tavaramerkkejä.
Q&A ja vastaamassa Arnar Gylfason, Production Director of VALORANT at Riot Games
Mikä on tavoite tuoda VALORANT konsoleille?
Uskomme, että miljoonat pelaajat haluaisivat pelata VALORANTia, mutta eivät tällä hetkellä voi, ja toivomme voivamme muuttaa tämän tuomalla VALORANTin konsoleille. Pyrimme tarjoamaan heille iloa VALORANT-kokemuksesta ja kaikesta, mitä se sisältää: taktisen räiskintäpelin ydinpelin, joka keskittyy hallintaan ja pelaajailmaisuun, tiimipohjaisen kilpailuympäristön, jossa otteluiden laatu ja oikeudenmukaisuus ovat etusijalla, hämmästyttävän ekosysteemimme ainutlaatuisella tyylillä, korkealaatuisen kosmetiikan ja kukoistavan yhteisön, joka arvostaa henkilökohtaista ja kilpailullista identiteettiä.
Miten tiimi on mukauttanut ja ylläpitänyt VALORANTin kilpailukokemusta konsoleille?
Kun mukautimme mitä tahansa ominaisuuksia konsoleille, tavoitteenamme oli tarjota VALORANT-hetki uudelle alustalle, mikä ei tarkoittanut pelkästään syöttötavan mukauttamista, vaan sen varmistamista, että kokemus pysyy uskollisena alkuperäiselle. Saavutimme tämän useilla iteraatioilla, analysoimalla, miten muut pelit ratkaisivat ongelmat, ja mikä tärkeintä, saamalla pelaajapalautetta – paljon pelaajien palautetta. Olimme myös erittäin innoissamme voidessamme luoda parhaan kilpailukokemuksen ohjaimille. Tämä edellytti muutoksia peliin sen varmistamiseksi, että se tuntuu oikealta ja oikeudenmukaiselta konsoleilla, joten lisäsimme uusia ominaisuuksia, kuten Focuksen tarvittaessa, mukautettuja agenttikykyjä ja monia muita tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Näiden parannusten myötä oli tehtävä muita muutoksia, mukaan lukien PC: n ja konsolin välisen pelaamisen estäminen, kaikki varmistaaksemme, että säilytämme VALORANTin kilpailun eheyden standardin.
Onko joitain erityisiä konsoliominaisuuksia, joita haluaisit korostaa pelaajille?
Yksi suosikkini uusista ominaisuuksista konsoleille on Focus kuvauksen aikana. Tarjotaksemme saman kokemuksen kuin PC, jossa Hip-Fire on ensisijainen kuvaustila ja ADS toissijainen, tukeva tila, kokeilimme useita mukautuksia ja peliohjaimen herkkyyksiä. Mutta konsolilla lonkkatulella ampuminen ei koskaan tuntunut samalta, eikä pelaajalla ollut samoja mahdollisuuksia ja samaa peliilmaisun tasoa kuin PC: llä. Ja silloin Focus astuu kuvaan. Focus on uusi kuvaustila, joka käyttäytyy pohjimmiltaan kuten Hip-Fire, mutta pienemmällä herkkyydellä. Tällä tavalla pelaajat voivat käyttää Hip-Fireä aina, kun he tarvitsevat nopeutta kameran/tähtäyksen liikuttamiseen (kulmien kurkistaminen, väistelyapuohjelma), mutta käyttävät tarkennustilaa aina, kun he tarvitsevat tarkkuutta (saadakseen hienoja pääkuvia). Tämä myös lähentää ammuntamekaniikkaa siihen, mihin konsolipelaajat ovat tottuneet räiskintäpeleissä, menettämättä VALORANTin ADS:n tarjoamaa lisäarvoa.
Lue myös: Elisa Webmail aihe diginyt.fi sivustolta.