Riot Games käynnistää League of Legends Challenges -haasteet

League of Legends uudistuu.

Haasteet on suunniteltu tarjoamaan mielekästä edistymistä kaikille League-pelaajille – ei siis vain Ranked-tuhoojille, vaan myös ARAMin harrastajille, Clash-taistelijoille ja kosmetiikan keräilijöille. Voit nousta yksittäisten haasteiden tasolla raudasta aina mestariksi asti. Ja jos tämä ei riitä, monissa haasteissa on myös omat Grandmaster- ja Challenger-tasonsa, kun olet saavuttanut Master-tason. Vain tietty määrä pelaajia per alue voi olla näillä tasoilla kerrallaan, aivan kuten Rankedissakin. Jos olet aina halunnut tulla tunnetuksi henkilönä, jolla on eniten pentakillejä palvelimella, tämä on tilaisuutesi.

Aloitamme yli 300 haasteella, ja lisää on tulossa, kun League kehittyy edelleen. Seuraavassa kerrotaan, miten haasteet toimivat.

Haasteet-välilehti

Haasteilla on oma välilehti profiilissasi. Vasemmalla oleva iso kristalli seuraa yleistä etenemistäsi järjestelmässä. Jokainen saavuttamasi haaste kasvattaa kokonaispistemäärääsi, ja ajan mittaan kristallisi kehittyy – arvasit oikein – rautaisesta haastajaksi eli Challengeriksi. 

Kristallisi alla olevat viisi palkkia edustavat viittä* haasteluokkaa. Kategoriat ovat välivaihe yleisen edistymisen ja yksittäisten haasteiden välillä, ja niiden avulla voit seurata kasvuasi pelin tietyillä osa-alueilla.Ja (yllätys!) ne nousevat myös paremmuusjärjestyksessä.

  • Imagination: Pelitilat ja innovatiiviset pelit tekevät tästä kategoriasta kodin niille, jotka uskaltavat unelmoida
    • Bad Medicine: Tapa vihollisia, jotka on hiljattain parannettu parantavalla paketilla ARAMissa.
    • Wave Goodbye: Tapa 20 minionia 3:ssa sekunnissa.
  • Expertise: Murskaamalla vastustajasi taitavasti voit ansaita paljon tässä kategoriassa
    • Unkillable Demon King: Voita pelejä kuolematta kertaakaan
    • Flame Horizon: Voita pelejä vähintään 100 CS:llä enemmän kuin vastustajallasi on
  • Teamwork & Strategy: Tässä keskitytään työskentelemään yhdessä tiimisi kanssa Riftin hallitsemiseksi
    • Soul Sweep: Lunasta Dragon Souleja 4 – 0
    • Team Diff: Saa ace minionien ilmestymisen ja 15 minuutin välillä
  • Veterancy: Suuret tappomäärät, ansaittu kulta ja muut kovat tilastot auttavat nostamaan tätä 
    • PENTAKIIIIIIIIL!!: Saa pentakillejä
    • Multi-Weapon Master: Voita erilaisilla myyttisillä esineillä
  • Collection: Nimi kertoo kaiken. Kosmetiikan ja muun lootin kerääminen täyttää palkit täällä
    • Icon of the Rift:Hanki Summoner-kuvakkeita
    • Spice of Life: Hanki mestareita
  • *Legacy: Aikarajoitetut haasteet elävät tässä kategoriassa muistoksi kausipohjaisista ja menneistä saavutuksista, joita muut eivät voi enää saada. Ne eivät vaikuta yleiseen edistymiseesi, etkä voi nostaa Legacy-kategorian tasoa.

Haasteet-välilehdellä on hakupalkki, jonka avulla voit etsiä minkä tahansa haasteen sen nimen tai kriteerien perusteella. Voit myös suodattaa haasteita kussakin kategoriassa ryhmän (esim. ARAM Imaginationissa), viimeisimmän sijoituksen tai nykyisen tason mukaan.

Challenge Cards -haastekortit

Jokaisen haasteen etualalla on sen token, ainutlaatuinen kuvake, joka edustaa kyseistä haastetta ja sen nykyistä sijoitusta. Tokenin alapuolella on haasteen nimi (“Gets The Wurm”) ja sen alapuolella sen kriteerit (Ota Baron ennen 21 minuuttia).

Vasemmassa yläkulmassa näkyy, kuinka monta pistettä haaste vaikuttaa haasteiden kokonaispistemäärääsi. Oikeassa yläkulmassa näet, missä tiloissa haaste voidaan ansaita.

Lopuksi kortin alareunassa näkyy seuraava merkittävä palkinto, jonka saat, kun saavutat haasteen tietyn tason. Tässä esimerkissä ansaitset arvonimen “Early Bird”, kun saavutat Gold-tason. 

Odota, tittelit?

Lobby eli peliaula

Puhutaan titteleistä, tokeneista ja kaikista paikoista, joissa Haasteet näkyvät profiilisi ulkopuolella. Aluksi olemme päivittäneet aulatilat, jotta niihin mahtuu kaikki, mitä haasteet tarjoavat.

Summoner-ikonisi on edelleen identiteettisi keskipiste. Olemme myös lisänneet Haastekristallin aivan Summoner-ikonisi alapuolelle. Kun viet hiiren kursorin pelaajan Summoner-ikonisi päälle, saat näkyviin työkaluvihjeen, jossa näkyy nykyinen ja aiempi sijoitus, Summoner-ikonin tiedot ja yksityiskohtaiset haastetiedot, mukaan lukien pelaajan sijoitus jokaisessa viidessä kategoriassa.

Summonerien nimet ovat edelleen samassa paikassa, mutta niiden alla on uusi ystävä: Tittelit. 

Tittelit (“Dragonmaster”) ansaitaan nostamalla tietyt haasteet tietyille tasoille, ja voit valita vapaasti minkä tahansa avaamasi tittelin.

Titteleiden alapuolella ovat haastetokenit, jotka näit myös aiemmin Haasteet-välilehdellä. Voit esitellä enintään kolmea. Kun token on näkyvillä, voit viedä hiiren kursorin sen päälle nähdäksesi siihen liittyvän haasteen ja tason.

Identiteetti-valikko

Identiteetti-valikkoa on laajennettu tukemaan lisäksi haastetokenin ja tittelin valintaa. Helppo homma.

Latausruutu

Myös latausnäyttö on uudistettu! Pelaajakorteilla on nyt kolme puolta. (Älkää kysykö fysiikasta. Ne ovat Hextechiä.)

  1. Pelitiedot: Hahmo/Skini, Ranked Border, First Strike Border, Summoner-nimi, Titteli & Ikoni, Summoner Spellit, Runet, ja Honor
  2. Hahmon tiedot: Hahmon Mastery ja Eternalit
  3. (UUSI) Pelaajatiedot: Rankki, Haastekristalli, Haastetokenit

Lisäsimme myös Quick Switcher™ -toiminnon, joka siirtää kaikki kymmenen pelaajan kortit samalle välilehdelle ja vähentää näin klikkauksia.

Pelin loppu

Myös pelin loppua on uudistettu melkoisesti. Olemme jakaneet sen kahteen ruutuun: Toisessa näet henkilökohtaisen edistymisesi ja toisessa pelin tulostaulun. 

Etenemissivulla näkyy edelleen kaikki tuttuun tapaan: Ranking-edistyminen, hahmon mastery ja summonerin taso vasemmalla, saatu kunnia oikeassa alakulmassa. Suuri muutos on etenemiskaruselli, joka näyttää ne haasteet ja Eternalit, joissa olet saavuttanut tason, melkein saattanut tason tai joissa olet tehnyt loistavan suorituksen. 

Tulostaulu on saanut uuden ilmeen ja tunnelman, mutta se on edelleen hyvin samanlainen kuin nykyisin. Emme kuitenkaan voineet olla tekemättä muutamaa muutosta:

  • Lisätty lanen sijainti (tiloissa, joissa se on käytössä).
  • Lisätty K/DA
  • Lisätty sarake, jossa voi vaihtaa mestareille aiheutuneen vahingon, mestareilta otetun vahingon, parantamisen/suojaamisen ja CC-pisteiden välillä.
  • Kullan ansaitseminen -sarakkeessa voi vaihtaa tapettuihin minioneihin
  • Lisätty sarake, joka näyttää, missä haasteessa kukin pelaaja on edennyt eniten
  • Kunnia eli honor näkyy myös tässä, koska joukkuetoverit voivat kunnioittaa sinua sen jälkeen, kun olet jo siirtynyt eteenpäin etenemisvälilehdeltä

Sosiaalinen vertailu

Kuten mainittiin, voit viedä hiiren kursorin haastetokenien päälle, missä tahansa ne näkyvätkin. Kun olet edennyt mestariksi tai sitä korkeammalle, sen päälle hiiren vieminen näyttää myös tulostaulukon, jossa näet, mihin sijoitut muihin palvelimella oleviin verrattuna.

Kun viet hiiren toisen pelaajan tokenin (tai hänen profiilissaan olevan haastekortin) päälle, näet myös, miten edistymisesi sijoittuu hänen edistymiseensä verrattuna, mukaan lukien hänen palvelimensa sijoitus, jos hän on kyseisen haasteen pistetaulukossa. 

Katse eteenpäin

Vaikka haasteet on käynnistetty, emme ole vielä lopettaneet niiden työstämistä! Yksi merkittävä asia on, että työstämme uutta peliaulan muokkausominaisuutta, jonka alustava nimi on Banner Skins, ja joka julkaistaan haasteiden julkaisun jälkeen. Banner Skins antaa teille muun muassa mahdollisuuden tuoda aiemmat sijoitukset näkyvämmin esiin.

Pidämme silmällä käytettävyyden ja viimeistelemme parantamismahdollisuuksia, kun te kaikki käytätte järjestelmää, ja lisää haasteita on luvassa, kun League kehittyy.

Leave a Reply