Organisaatiolle omat myyntituotteet

Olemme tottuneet siihen, että jokaisella joukkueella on omat pelivaatteet – näin on ollut perinteisessä urheilussa ja samoin myös eurheilun parissa. Lisäksi näitä vastaavia vaatteita ja asusteita myydään myös faneille omien nettikauppojen välityksellä ja siten saadaan joukkueelle sekä lisää näkyvyyttä, että lisää myyntiä. MIstä ja miten sitten näitä vaatteita voi tilata?

Yksi uusista suomalaisista paikoista, mistä saa mainostuotteet omalla logolla on Marlea. Heiltä on mahdollista tilata paljonkin erilaisia tuotteita. Suosittuja ovat mm.

  • t-paidat
  • lippikset
  • hupparit
  • mukit
  • hiirimatot
  • erilaiset pelaajajulisteet ja pelaajakortit

MInkälainen itse tuote sitten on, onkin enemmän organisaation oman mielikuvituksen varassa, sekä organisaation logon varassa. SIksi onkin hyvin tärkeätä organisaation kehityksen jossain vaiheessa miettiä valmiiksi myös organisaation käytössä olevat värit sekä kirjasintyypit ja sitä kautta myös organisaation logon käyttö – jotta sen käyttä on monipuolista vaikka autoteippien antamiselle tai myymiselle fanikaupassa. Kansainvälisesti erilaisten tuotteiden myynti on eri organisaatioille todella tärkeätä. Tästä hyvänä esimerkkinä Lionel Messi ja PSG – vaikka Messin palkkiot ensimmäiseltä vuodelta ovat kymmeniä miljoonia, teki PSG jo voittoa Messillä pelkästään myymällä reilulla sadalla miljoonalla Messin nimellä varustettuja paitoja maailmalle samantien sopimuksen julkistuksen jälkeen.

Tiimipaidat omin logoin maailmalle

Siiinä vaiheessa kun joukkue menestyy on hyvä, että joukkueen fanituotteet ovat helposti saatavilla. Joissain tapauksissa menestys saattaa jäädä yhteen turnaukseen ja yhteen isoon voittoon ja sen myötä esimerkiksi kansainvälinen mielenkiinto voi olla hyvinkin lyhytaikaista, joten kannattaa varautua. Monet toimittajat mahdollistavat mallikappaleiden tilaamisen ilman suurta määrää – ja näin on mahdollista esimerkiksi kuvata oikeat myyntiin tulevat vaatteet henkilöiden päälle puettuina nettisivustolle sekä sosiaalisen median mainoskuvia varten. Myös erilaiset kotisivujen ja sosiaalisen median sivujen arvonnat ja giveaway kampanjat ovat tilanteita, joissa organisaation omin logoin varustetut tuotteet ovat loistavia lisänäkyvyyden tuojia ja markkinoinnin välineitä – yksi oikeaan kohtaan annettu muki tai huppari voi tuoda vastaavien tilauksia ison määrän.

Striimaus ja tuotteet

Toinen hyvä tapa kertoa uusista tiimituotteista on antaa niitä esille omalle striimausporukalle ja kertoa heille, että kertovat, mistä tuotteita on saatavissa. Samalla on hyvä kertoa, minne vaatteista ja tuotteista tulevat rahat menevät. Useimmiten rahat menevät pelaajien matkakuluihin ja pelikalustoon, mutta joskus rahaa riittää myös palkkoihin – sillä tiedät varmasti, että ammattilaisena eurheilussa Suomessa työpäivät ovat pitkiä eikä palkkataso yllä kovinkaan useasti samalle tasolle kuin suurimmissa maissa – ainakaan vielä.

Ostamalla oman suosikkijoukkueen tuotteita fanit sekä tukevat joukkuetta, että organisaatiota rahallisesti, mutta myös näyttävät itse kavereilleen tukevansa lajia ja joukkuetta – ja tällaisia tukijoita tarvitaan Suomessakin lajin pariin enemmän. Pelaajia Suomessa kyllä riittää kymmeniä tuhansia.

Striimaajilla on parhaat mahdollisuudet esitellä erilaisia tuotteita erilaisin näkökulmin – siinä missä verkkokaupassa on usein vain tuote ja sen hinta – niin striimatessa voi näyttää miten tuotetta käytetään ja miten esimerkiksi huppari kestää käyttöä yms. Hiirimatonkin voi näyttää käytössä, pelatessa – samoin kuin monien muiden mahdollisten tuotteiden esittely on paljon interaktiivisempaa liveyleisön kanssa kuin vain nettikaupassa.

Keräilysarjat

Tuotteisiis voi kehitellä myös omia keräilysarjoja sponsoreiden tai yhteistyökumppaneiden kanssa ja jopa laittaa tuotteet jakoon ainoastaan erikoiskanaviin – näissä kannattaa olla mielikuvitusrikas ja tehdä yhteistyötä oman verkoston kanssa. Tulokset saattavat oikeasti yllättää positiivisesti myös taloudellisesti.

Koskaan ei ole liian myöhäistä

Jos ette vielä ole miettineet omia tuotteita omaan verkkokauppaan – olisiko nyt aika? Siinä ei ole kyse edes rahallisesta investoinista pakolla, vaan enemmänkin ajasta ja omasta mielikuvituksesta, mitä organisaation sisällä kehitelläänkään omiksi myyntituotteiksi.


Muuta luettavaa muualta:

Mikä ihmeen 5G-verkko?

5G-verkko tarkoittaa viidennen sukupolven datayhteyttä mobiilitekniikassa. 5G-tekniikassa voidaan käyttää noin kymmenkertaista tiedonsiirtonopeutta 4G:hen verrattuna, joten se sopii edeltäjäänsä paremmin myös kodin ainoaksi internetyhteydeksi.

Huawei Watch 3 Pro -älykellossa paljon ominaisuuksia

Huawei Watch 3 Pro -älykellolla voit käydä puheluita eSIM-teknologian avulla, ilman että tarvitsisit puhelintasi. Se käyttää puhelinliittymäsi numeroa, ja siinä on myös useita muita ominaisuuksia, kuten 100 urheilutilaa sisä- ja ulkotiloihin, monipuolinen terveysseuranta Huawei Health -sovelluksella, sekä langaton lataus.

Leave a Reply