Mitä peliä kannattaa pelata ammattilaisena

Oletko itse hyvä jossain pelissä, vaikka FIFA:ssa, tai onko CS:GO tai Cal of Duty sinun pelisi. Oletko miettinyt asiaa toisesta päästä, eli mitä peliä kannattaisi pelata, jos aikoo elättää itsensä ja kenties myös perheen? Sitä mukaa kun e-urheilu on kasvanut, on siitä tullut yhä useammalle myös mahdollinen ura. Eikä pelkästään pelaajana, mutta valmentaja ja vaikkapa organisaation toimitusjohtajana, markkinointihenkilönä tai striimaajana – mahdollisuuksia on paljon enemmän kuin vain olla pelaaja. Mutta missä laheissa nykyään on mahdollista ansaita enemmän?

Tilastojen mukaan Dota2 on peli, jossa on tilastollisesti maksettu eniten palkkiorahoja. Niitä on maksettu noin 230 miljoonaa dollaria lähes 1500 turnauksessa. Suomessa ja Pohjoismaissa suosituin peli on Counter-Strike:GLobal Offensive, jota saman tilaston mukaan on jaettu palkintorahoja lähes 110 miljoonaa dollaria. CS:GO:n jälkeen listoilla ovat Fortnite, League of Legends, Starcraft II (Korean kallislaji), Overwatch, PUBG, Heartstone, Arena of Valor ja Heroes of the Storm. Mutta nämä ovat palkintorahoja, näistä ei näy se todellisuus mikä liittyy moneen liigaan, on sitten kyse LoL, CS:GO tai vaikkapa Cod liigoista joita pelataan niin Aasiassa, Euroopassa kuin USA:ssa.

Euroopan 20 eniten tienannutta e-urheilu organisaatiota

OrganisaatioVoittorahatTurnaukset
1Team Liquid$33,708,806.211601
2OG$33,410,175.0068
3Evil Geniuses$22,858,319.11790
4Fnatic$14,089,971.20845
5Newbee$13,960,187.82174
6Virtus.pro$13,642,183.37468
7Vici Gaming$12,185,473.01266
8Team Secret$10,938,648.13194
9LGD Gaming$10,752,003.42131
10Invictus Gaming$10,674,800.62428
11Natus Vincere$9,759,224.90424
12Wings Gaming$9,745,472.2227
13Cloud9$9,155,539.46662
14SK Telecom T1$9,093,858.98247
15Paris Saint-German Esports$8,994,818.5956
16OpTic Gaming$7,810,017.71290
17FaZe Clan$7,559,934.51274
18Astralis$6,722,418.8171
19Team EnVyUs$6,478,343.47317
20SK Gaming$6,292,140.16650

Onko oma pelisi sellainen, missä voit päästä ammattilaiseksi? Mikä sille on suurin este? Osallistu tai aloita keskustelua, täällä kotisivuillamme tai sosiaalisen median kanavissamme. Mitä enemmän tiedämme ongelmista tai puutteista, sitä enemmän voimme tehdä asioita niiden parantamiseksi.


Muuta luettavaa:

Mikä on tubettaja?

Tubettaja tuottaa videosisältöä verkkoon yksin tai ryhmässä YouTube-videopalveluun, jonne  sisältö suosituimpana suoratoistovideopalveluna useimmiten ladataan. Monet tubettajat tekevät videoita työkseen, sillä he saavat videoiden katseluista tuloja. Moni tubettaja saa tulonsa kaupallisesta yhteistyöstä tai videoissa pyörivistä mainoksista. Kaikki tubettajien tulot ovat veronalaista tuloa ja niistä pitää maksaa veroja.

Miksi valita Rahalaitos?

Rahalaitos on yksi Suomen suosituimmista lainojen kilpailutuspalveluista, joka auttaa sinua löytämään parhaan lainatarjouksen nopeasti ja helposti. Rahalaitoksen kautta voit kilpailuttaa lainasi useilla eri rahoitusyhtiöillä samanaikaisesti, ja saat tarjoukset nopeasti. Rahalaitoksen palvelu on täysin ilmainen, ja sen käyttäminen ei sido sinua mihinkään.

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa verkkosivuston optimointia siten, että se nousee hakutuloksissa korkeammalle ja saa enemmän näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Google. Tärkein tavoite on lisätä verkkosivuston liikennettä ja parantaa sen näkyvyyttä potentiaalisille asiakkaille. SEO:n avulla verkkosivusto voi kilpailla tehokkaammin muiden saman alan sivustojen kanssa ja saada enemmän kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita.

Ruokakauppa netissä – tilaa helposti kotiinkuljetuksella

Ruokakauppa netissä säästää aikaa ja vaivaa tekemällä ostokset kätevästi verkossa. Valitse laajasta valikoimasta juuri sinulle sopivat tuotteet ja tilaa ne kotiinkuljetuksella. Voit tehdä ostokset milloin tahansa, missä tahansa, ilman että tarvitset lähteä kauppaan.

Sosiaalisen median merkitys kasvaa jatkuvasti

Sosiaalinen media on nykypäivänä yhä tärkeämpi osa ihmisten elämää ja sen merkitys kasvaa jatkuvasti. Sosiaalisessa mediassa käydään vuorovaikutusta ystävien, perheen ja yritysten kanssa sekä jaetaan tietoa ja kokemuksia. Yrityksille sosiaalinen media tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa laajan yleisön ja luoda asiakassuhteita.

Leave a Reply