Uutisia maailmalta: Call of Duty Leaguen ensimmäinen Arlingtonin LANissa pelattu Major ennätykseen

USA:n esports tapahtumat pääsevät vähitellen takaisin vauhtiin ja LAN turnauksiin ja otteluihin. COD Arlington on esimerkki siitä, minne Esports on menossa – tai mitä se tarvitsee päästäkseen tulokselliseksi liiketoiminnaksi.

Call of Duty Leaguen päätös järjestää ensimmäinen live-yleisötapahtuma OpTic Texasin, Esports Stadium Arlingtonin, kotona, toi tullosta, rikkoi ennätyksiä katsojamäärästä ja myönnytyksistä paikan päällä majorille. YouTube-streamin katsojamäärä oli korkeimmillaan noin 186 000 samanaikaista, mikä on liigan mukaan ennätys. Vaikka lopullisia numeroita ei ollut vielä saatavilla, yrityksen tiedottaja kertoi Sports Business Journalille, että tapahtuma, joka näki yli 1 800 fania sunnuntaina nelipäiväisessä sarjassa, rikkoi myönnytysten myyntiennätyksiä.”

Tämän tapahtuman menestys vahvistaa Arlingtonin sijoituksen Esports Stadium Arlingtoniin”, Envyn toimitusjohtaja ja operatiivinen johtaja Geoff Moore kertoi SBJ: lle.

“Lähes kaikkien lippujen ostajien kanssa Arlingtonin ulkopuolelta ja yli puolet [Dallas-Fort Worthin] ulkopuolelta, tämä on sellainen tapahtuma, johon Arlington aina luotti. Kohdepohjaisilla esports-tapahtumilla on koti Pohjois-Texasissa.”

SBJ:n saamien tietojen mukaan 42 prosenttia lipunmyynnistä tuli Dallas-Fort Worthilta. Los Angelesin, Oklahoma Cityn, Miamin, Chicagon ja New Yorkin fanit ostivat yli 6 000 lippua nelipäiväiseen tapahtumaan. Myös lauantai ja sunnuntai olivat loppuunmyytyjä. Uusi ennätys samanaikaisille katsojille tehtiin OpTic vs. FaZe Clan -finaalissa YouTube Analyticsin ensimmäisen osapuolen tietojen perusteella.

” Turnaustyylinen formaatti luo odottamattoman hypetyksen kokemuksen, jossa fanit voivat nähdä suosikkiensa törmäävän ja altavastaajat juoksevat tavalla, jota perinteinen urheilutapaamiseen perustuvassa katselussa ei pysty toistamaan”, sanoi Envyn toimitusjohtaja Adam Rymer.

“Tämä tyyppinen viihdekokemus – LAN-kilpailuympäristö yhdistettynä elävään ja vilkkaaseen yleisöön – tekee lopulta paremman tuotteen myös lähetystä katsoville katsojille.”

Julkkikset, kuten Dallas Cowboysin Dalton Schultz ja Green Bay Packersin Marquez Valdes-Scantling, sekä improvisoidut nimikirjoituslinjat ja valokuvaoperaatiot useiden OpTic-streamerien ja viihdyttäjien kanssa asettavat sävyn, että tämä oli huippuluokan tapahtuma – ilme, jota esports-liigat kaikkialla yrittävät kaapata. Sponsorien ja heidän aktivointiensa osalta Mountain Dew, Aim Lab, Razer ja Scuf olivat melko näkyviä. Fanit saivat myös 3 000 Razer-merkkistä ukkospuikkoa. OpTic Texas voitti Atlanta FaZen finaalissa voittaakseen tapahtuman ja vei kotiin 200 000 dollaria.

Leave a Reply